Äntligen en diagnos!

Förra tisdagen ringde min sjukgymnast som begärde magnetröntgen. Han hade fått papper från röntgen och det visade sig att jag har ett stort diskbråck och inflammation i bäckenlederna.

På ett sätt är det så klart skönt att äntligen fått en diagnos på vad det är. Men ett stort diskbråck låter ju inte kul direkt. Vi kom överrens om att jag ska göra sjukgymnastik i 2 månader, blir det inte bättre så är det tal om operation i Ängelholm. Nästa vecka börjar jag gå i vinslöv igen och jag hoppas det ger resultat. Har nämligen börja känna av smärta i över delen av ryggen om jag håller Arvid för länge =( Märker att han blir tyngre och tyngre och det klarar jag inte riktigt av i längre perioder. Andra smärtstillande tabletter måste jag begära med för man äter tok för mycket av dom man har nu!

Hoppas att ljuset i tunneln blir starkare än vad det är nu =)


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Malin!

Lina från Falun här :) Känner verkligen med dig ang ryggen...Själv fick jag reda på att jag har en stor krosskada i muskeln och kanske aldrig läker :(

Hoppas verkligen de kan ordna ditt diskbråck nu och att du får må bra!



Kram från mig!

2010-09-10 @ 01:41:24
Postat av: Kicki

ÄNTLIGEN en diagnos!! Grattis! Låter inte kul med ett stort diskbråck men hjälp va skönt för dig att äntligen få veta varför du haft så ont.

Kram på er :-)

2010-09-10 @ 13:26:03
URL: http://mattiasmamma.blogg.se/
Postat av: charlotte

Usch de låter verkligen inte bra. Jag vill inte skrämma dig nu men min gubbe gick med ett diskbråk förlänge och med fel instruktioner från doktorer mm och de har slutat i att han har fått stelopererat ryggen. Men man kan självklart få bort de till att de läcker eller nått med rätt skötsel så ta väl hand om dig och läs på om det så du vet vad de handlar om de är din rygg den håller hela din kropp utan den skulle du inte kunna stå.

Kram och sköt om dig.

2010-09-10 @ 19:35:04
URL: http://cscarlett.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Skönt att du äntligen fått ett svar på varför??? Våran pappa har haft flera diskbråck så jag vet att man har "ONT" när man varken kan stå, ligga eller sitta ner...Du får krya på dej och va rädd om dej. Kram

2010-09-10 @ 20:05:53
Postat av: Ulrica

Skönt att du äntligen fått ett svar på varför??? Våran pappa har haft flera diskbråck så jag vet att man har "ONT" när man varken kan stå, ligga eller sitta ner...Du får krya på dej och va rädd om dej. Kram

2010-09-10 @ 20:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0