Vad kan det vara för fel?

Jag sov mellan 11-13, det trodde jag aldrig. Skönt var det minsann.
Men jag känner mig olustig, för mitt högra öga rycker det i och vila hjälpte inte att få bort det. Det är inte vanliga ryckningar som man kan få i ögonlocket eller runt ögat. Detta känns som övanför och bakom ögat.
Hur är det att få migrän?? Hade ju illamående imorse. Man blir väldigt fundersam!!! Det är ju ganska obehagligt. Ska ringa sjukupplysningen när maken är hemma. För jag har haft det sen jag vaknade i morse.

GLad PÅsk!!!


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej Malin. Så brukar min migrän börja ryckningar i ögonlocket, synrubbningar så jag får tunnelseende sen brakar det loss och ibland kommer jag inte ur sängen utan måste ligga i ett mörkt rum. En stark värktablett och sömn är det som botar min migrän och tur är så brukar jag inte ha den mer än nån ggn/år. Lycka till! Kram

2010-04-03 @ 17:00:55
Postat av: Lisette

Min migrän smyger sig på. Först börjar det värka så smått i i området pannan-tinningarna-bakom ögonen. Sen kommer illamåendet. Tidigare small det på direkt och jag kunde bara ligga i sängen och gny. Sen efter jag kräkts (vilket alltid händer när jag får migrän) så släppte spänningarna och jag tog en pilla och gick och la mig i ett par timmar sen var jag pigg igen. Men nu är det tvärt om. Migränen smyger sig på men illamåendet är starkare och jag har läget under kontroll ända tills jag kräkts då kommer stora smällen och jag får jätte ont sen är det bara att ligga och lida och hoppas att man kan somna. Att somna med migrän och vakna med det mitt i natten och känna att man inte kan somna om och ligga i timmar med huvudvärken är ngt djävulskt. Min migrän beror på antingen spänningar i axlar och rygg eller när jag måste spänna musklerna i ansiktet mkt typ en solig dag, men även av vätskebrist. De två sistnämnda händer mkt sällan nu mera eftersom att jag lärt mig kontrollera dem men spänningarna i axlar och nacke hälsar på titt som tätt men varma duschar och tigerbalsam är ofta min räddning och att inte förglömma min

Bamyl koffein.

2010-04-03 @ 22:49:39
URL: http://floppimig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0